План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти
ПЛАН
заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу
серед учасників освітнього процесу
№
з/п |
Заходи | Термін виконання | Відповідальний | Вимірювання | Відмітка про виконання | |
УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ |
||||||
1. | Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII | Вересень 2023 | Білоножко М.В. | Протокол наради | ||
2. | Довести до відома працівників ліцею
1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2023 | Білоножко М.В.. | Протокол наради | ||
3. | Довести до відома учнів школи
1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів ліцею 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2023 | Білоножко М.В. | фотозвіт | ||
4. | Довести до відома батьків учнів ліцею
1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2023 | Білоножко М.В. | Фотозвіт, сайт школи | ||
5. | Забезпечити на веб-сайті ліцею відкритий доступ до такої інформації та документів:
1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів ліцею 2. План заходів щодо запобі-гання та протидії булінгу (цькування) на 2023/2024 навчальний рік 3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування); 4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Упродовж 2023/2024 навчального року | Білоножко М.В. | Сайт школи | ||
6. | Забезпечення інформацією сайта ліцею щодо застосу-вання норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 – VIII | Упродовж 2023/2024 навчального року | Білоножко М.В. | Сайт школи | ||
7. | Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (буфет, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічних приміщеннях | Упродовж 2023/2024 навчального року | Білоножко М.В. | Графік чергування вчителів | ||
9. | Питання профілактики булінгу (цькування) у ліцею розглядати на нарадах при директорі | Упродовж 2023/2024 навчального року | Білоножко М.В. | Протокол наради | ||
10. | Питання профілактики булінгу (цькування) у ліцею розглядати на батьківських зборах | Упродовж 2023/2024 навчального року | Білоножко М.В. | презентація | ||
11. | Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого
поводження з дітьми або загрози його вчинення |
Упродовж 2023/2024 навчального року | Білоножко М.В. | Протокол наради | ||
12. | Залучати педагогічних працівників ліцею до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) у школі | Упродовж 2023/2024 навчального року | Білоножко М.В. | сертифікат | ||
Діагностичний етап |
||||||
13. | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Упродовж 2023/2024 навчального року | Яроцька О.А. | База методик на основі діагностичного мінімума | ||
14. | Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику» | Упродовж 2023/2024 навчального року | Яроцька О.А. | Банк даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику»; індивідуадьні картки здобувачів освіти з категорії «групи ризику» | ||
15. | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:
– спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, соціометрія, вивчення згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Упродовж 2023/2024 навчального року | Яроцька О.А. | Протоколи індивідуальних і групових консультацій | ||
|
Інформаційно-профілактичні заходи |
|||||
16. | Тренінг для учнів 10-11 класів «Як не стати учасником булінгу» | листопад | Класні керівники
10-11 класів |
Матеріали тренінгу | ||
17. | Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити» | Березень
2024 року |
Білоножко М.В. | Сценарій | ||
18. | Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») | Упродовж 2023/2024 навчального року | Класні керівники
1-11 класів |
сертифікат | ||
19. | Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» | Упродовж 2023/2024 навчального року | Класні керівники
1-11 класів
|
Матеріали зустрічі | ||
20. | Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» | Грудень 2023 | Вч. інформатики в початкових класах | Матеріалитренінгу | ||
21. | Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Листопад 2023 | Яроцька О.А. | Матеріали зустрічі | ||
22. | Робота консультпункту та онлайн пошти «Скринька довіри» | Упродовж 2023/2024 навчального року | Яроцька О.А. | Записи у журналі щоденного обліку роботи | ||
23. | Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Булінг. Правова відповідальність» | Листопад 2023 року,
квітень 2024року |
Класні керівники 1-11 класів
|
Лист звернення | ||
24. | Продовження роботи учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» | Упродовж 2023/2024 навчального року | Яроцька О.А. | Записи у журналі щоденного обліку роботи | ||
25. | Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками міської соціальної служби | Упродовж 2023/2024
навчального року |
Яроцька О.А. | Висвітлення інформації на сайті школи | ||
26. | Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування | Упродовж 2023/2024 навчального року | Яроцька О.А. | Результати моніторингу, зведені таблиці | ||
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу |
||||||
28. | Година спілкування «Булінг: міфи та реальність» | листопад | Яроцька О.А.
|
Записи у журналі щоденного обліку роботи, розробка заняття | ||
29. | Бесіда «Спілкуємось без булінгу» | лютий | Яроцька О.А.
|
Записи у журналі щоденного обліку роботи | ||
30. | Розвивальне заняття «Я та інші» | березень | Яроцька О.А.
|
Записи у журналі щоденного обліку роботи | ||
31. | Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» | грудень | Яроцька О.А.
|
Записи у журналі щоденного обліку роботи, розробка заняття | ||
32. | Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» | січень | Яроцька О.А.
|
Записи у журналі щоденного обліку роботи, розробка заняття | ||
33. | Заняття з елементами тренінгу «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет» | квітень | Яроцька О.А.
|
Записи у журналі щоденного обліку роботи, розробка заняття | ||
34. | Розвивальне заняття «Особисті кордони мого спілкування» | травень | Яроцька О.А.
|
Записи у журналі щоденного обліку роботи, розробка заняття | ||
Робота практичного психолога спрямована на запобігання та протидію булінгу |
||||||
35. | Анкетування за методикою «Агресина поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим) | жовтень | Яроцька О.А.
|
Протокол групової, індивідуальної діагностики | ||
36. | Анкета «Протидія булінгу» | жовтень | Яроцька О.А.
|
Протокол групової, індивідуальної діагностики | ||
37. | Заняття з елементами тренінгу для педагогів «Булінг в учнівському колективі» | січень | Яроцька О.А.
|
Записи у журналі щоденного обліку роботи, матеріали тренінгу | ||
38. | Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» | березень | Яроцька О.А.
|
Матеріали всеобуча | ||
39. | Розробка пам’ятки «Як розпізнати боулінг?» | вересень | Яроцька О.А.
|
Поширення матеріалів пам’ятки серед учасників освітнього процесу | ||
40. | Інформування здобувачів освіти «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | вересень | Яроцька О.А.
|
Поширення матеріалів пам’ятки серед учасників освітнього процесу | ||
Вторинна профілактика |
||||||
41. | Розгляд заяв про випадки булінгу | За заявою | Адміністрація школи | |||
42. | Сеанси медіації (примирення) | За потребою | Соціально- психологічна служба
|
Протоколи медіаційних зустрічей |