Довідка Конотопського ліцею №11 щодо створення безпечного освітнього середовища

1.У Конотопському ліцеї №11 приділено підвищену увагу створенню безпечного освітнього середовища.

Адміністрацією закладу:

  • забезпечено облаштування безпечного простору у закладі (укриття, запасні виходи);
  • здійснено заходи щодо мінної безпеки (інформування учнів, спільні заходи із залученням ДСНС).

Розроблено:

  • схему евакуації учасників освітнього процесу.
  • алгоритм дій працівників і учнів закладу під час евакуації.

У закладі освіти систематично пояснюється учням і працівникам правила поводження під час повітряних тривоги, евакуації, перебування у сховищі чи укритті.

У разі ймовірних надзвичайних ситуацій, до дій ліцею залучаються батьки. Зокрема, до проведення евакуації, комунікації з учасниками освітнього процесу, контролю вмісту дитячого наплічника тощо.

Особливо актуальним для ліцею, що приймають дітей із числа внутрішньо переміщених осіб, є перегляд антибулінгових політик, розроблення адаптаційних заходів для таких учнів і підтримка їхнього психологічного здоров’я.

Адміністрація ліцею, за необхідності змінює форми організації освітнього процесу та здобуття освіти – очно, дистанційно чи у змішаному форматі. Це рішення залежить, зокрема, від безпекової ситуації, наявності, місткості укриття. Учителі закладу освіти продовжують працювати в електронних журналах і з платформами, на яких розміщено навчальні матеріали. Значна увага звертається на добір навчальних матеріалів і стратегії роботи з учнями під час уроків. Також складено зручний розклад навчальних занять, промоніторено забезпеченість учнів гаджетами на випадок дистанційного навчання, складено інструкції/протоколи/алгоритми для вчителів, заступників, інформація для батьків щодо онлайн-навчання.

Під час облаштування безпечного простору в кабінетах початкової школи-  шафи, полички, мобільні полички та органайзери, безкаркасні меблі було розташувано/згрупувано у приміщенні так, щоб вони не перешкоджали руху дітей між рядами. Заздалегідь згорнуті та прибрані килимки, щоб уникнути спотикання, падіння під час евакуації.

Для безпечного пересування учнів коридорами закладу – додатково оглянуто коридори на предмет розташування там кімнатних рослин та інших об’єктів, що можуть стати перешкодою при евакуації. Максимально звільнено коридори та просторові осередки  від речей, що можуть заважати екстреній евакуації та бути джерелом травмування. Проходи до всіх запасних виходів є вільними та доступними.

У ліцеї розроблено та запроваджено  чіткі процедури реагування та поведінки у надзвичайних ситуаціях.

Однією з передумов безпечного освітнього середовища є наявність чітких процедур реагування/поведінки, знання цих процедур усіма працівниками закладу та постійне відпрацювання правил з учнями.

  1. Наразі в ліцеї освітній процес проходить змішано. Згідно графіка, який доведений до здобувачів освіти та їх батьків, частина класів працює очно, решта – дистанційно, на наступний тиждень-міняються.
  2. Психологічна підтримка дітей у воєнний час надзвичайно важлива, адже дітям необхідно відчувати себе у безпеці. З цією метою з березня 2022 року для учасників освітнього процесу на базі Конотопського ліцею № 11 проводяться щотижневі психологічні хвилинки як у онлайн, так і в офлайн форматі.

З метою надати психологічну підтримку педагогам як умови збереження психічного здоров’я здобувачів освіти з грудня 2022 року запроваджено проект «Завжди поруч», який представлений щотижневими зустрічами у змішаному форматі за  темами: «Що таке стрес? Визначення актуального емоційного стану!», «Від емоційної рівноваги до ефективного навчання» «Зменшення напруги», «Як говорити з дітьми про війну».

4.Шляхи для евакуації

  • переглянуто шляхи евакуації з урахуванням розміщення укриття;
  • розроблено “альтернативні” шляхи евакуації у випадку непередбачуваних ситуацій;
  • забезпечено безумовне знання усіма працівниками закладу цих шляхів. Для цього було відпрацювано евакуацію з кожного приміщення спочатку педагогами, а потім тренування з учнями.

5.Згідно протоколу навчання працівників Конотопського ліцею №11 від 13 січня 2023р., персоналом закладу опрацьований алгоритм дій під час повітряної тривоги, сигнал тривоги під час уроку- як вчителю евакуювати дітей, що робити вчителю під час перебування в укритті, як вивести учнів із укриття, вимушена евакуація з укриття, як взаємодіяти з дітьми  під час тривоги. Алгоритм дій працівників затверджений наказами №91-од від 30.08.2022 «Про організацію роботи з питань збереження життя і здоров’я учнів протягом 2022-2023 навчального року», наказ №103-од від 31.09.2022 «Про організацію охорони праці в школі в 2022-2023 навчальному році», у зв’язку з виходом учнів на навчання офлайн у ІІ семестрі- наказ №5-од від 12.01.2023 «Про алгоритм дій під час повітряної тривоги»

  1. Протоколи безпекидля учнів різного віку щодо правил поводження під час повітряних тривог, евакуації, перебування у сховищі /укритті.

В алгоритмі дій для учнів під час сигналу “Повітряна тривога” сформульовано тексти  з розрахунку на сприйняття їх дітьми. Використовуються лаконічні та чіткі речення: “Візьми свій наплічник”, “Візьми свій одяг”, “Стеж за вказівками учителя і приготуйся виходити”, “Не штовхайся”, “Не біжи”, “Йди швидким кроком, але тримайся своєї групи”, “Допоможи тому, хто спіткнувся чи впав”. Також складено алгоритм дії вчителя під час сигналу «Повітряна тривога».

З учнями кожного дня проводяться бесіди з повторенням правил безпеки та дотримання їх у закладі освіти. Також для учнів початкових класів систематично проводяться роз’яснювальні бесіди та перегляди навчальних мультфільмів з мінної безпеки.

7.Налагоджено та підтримується партнерство з батьками

 Якщо у ліцеї ухвалюється рішення про проведення навчання очно чи у змішаному форматі, оперативно та максимально повно донеситься ця інформацію до батьків. Вони отримують від класних керівників інформацію про наявність та стан укриття у закладі та про шляхи евакуації.

Протоколи безпеки для випадків повітряної тривоги, евакуації до укриття в закладі – також інформація, яка прокомуніковується  із батьками. Це:

по-перше, батьки знають чітко, що відбувається з їхніми дітьми у закладі у разі сигналу “повітряна тривога”, як і куди здійснюється евакуація;

по-друге, володіння інформацією про протоколи безпеки дозволить батькам додатково проговорити їх із дітьми, переконати їх дотримуватися і не хвилюватися. Спільно з батьками також учителі домовляються про додатковий вміст шкільного наплічника, окрім навчальних матеріалів. Наприклад, вода, перекус, необхідні ліки з інструкцією щодо того, як і коли їх потрібно приймати, запискою з прізвищем дитини, батьків, контактними телефонами, адресою.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *