Звіт директора Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 КАШУБИ Т.І. про роботу в 2020-2021

Звіт директора Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 КАШУБИ Т.І. про роботу в 2020-2021 навчальному році

У 2020 – 2021 навчальному році робота школи була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», « Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Державного сандарту початкової загальної освяти, Державного стандарту базової і повної загальної середної освіти, Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу(ДСанПІН5.5.2.008-01), власного Статуту та інших законодавчих та нромативно-правових документів із питань виконання законодавства України в галузі «Освіта». 

Головною метою освітньої діяльності Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №11 є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства. Якість освіти розглядається у нерозривній єдності якості процесу і якості результату. Якість освітнього процесу є невід’ємною складовою якості освіти, яка залежить від якості освітнього середовища, включає якісні і кількісні характеристики освітнього процесу, якість професійної компетентності вчителів, якість організаційно-управлінської компетентності. 

Приміщення закладу освіти має три поверхи. Заклад має центральний вхід і два запасних виходи. Біля одного із входів є пандус (у закладі не навчаються учні з особливими освітніми потребами). Зовні школа потребує ремонту фасаду будівлі, заміни даху, оновлення твердого (асфальтованого) покриття біля школи. Керівництво школи на своєму рівні, в міру своїх можливостей підтримує стан території та будівлі закладу. Для покращення матеріально – технічної бази, створення належних умов діяльності закладу керівництво закладу співпрацює з керівництвом закладу управління освіти,  депутатами міської ради. Діє 12 навчальних кабінетів, в яких навчаються учні 1-11 класів. У всіх кабінетах зроблені поточні ремонти,  замінені вікна на склопакети. Облаштування приміщень не створюють загрози травмування учнів та працівників закладу. У закладі територія та приміщення чисті, охайні, естетично оформлені, у них підтримується належний повітряно-тепловий режим. Кількість здобувачів освіти  не перевищує ліцензований обсяг, але на 68 здобувачів освіти перевищує проектну потужність школи. Територія закладу не має доступу для заїзду чужого автотранспорту, на ній не має предметів, які б становили загрозу для життя та здоров’я учасників освітнього середовища. На території закладу достатньо зелених насаджень, встановлена альтанка, яка функціонує як «зелений клас». У закладі є діючий спортивний майданчик, який включає майданчик із твердим покриттям,  футбольне поле,  куточок для стрибків у довжину, перекладини для занять легкою атлетикою. 

Налагоджена система роботи з адаптації  учнів, які зараховані до 1-х, 5-х класів. Розроблені та регулярно проводяться заходи із запобігання і протидії булінгу (цькуванню), а саме: тематичні заходи по класах згідно плану роботи практичного психолога, години психолога, круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу. Кібербулінг», розроблено та опубліковано на офіційному сайті школи план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), форма заяви на випадки булінгу, процедура подання учасниками освітнього процесу заяв або повідомлень про випадки булінгу та порядок реагування на них, порядок реагування на доведені випадки булінгу, правила поведінки учнів закладу, спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці. 81,8 % учнів (за результатами опитування (анкетування)) не відчувають прояви булінгу, 18,2% засвідчили про одинокі випадки агресії та кепкування. Налагоджена співпраця з представниками правоохоронних органів із питань запобігання та протидії булінгу (цькування). Практичний психодог закладу здійснює роботу щодо виявлення, реагування, запобігання булінгу та іншому насильству. У закладі постійно проводяться навчання та інструктажі з охорони праці згідно вимог відповідних служб, безпеки життєдіяльності, надання домедичної допомоги. Розроблені та виконуються працівниками правила дій у разі нещасного випадку та раптового погіршення стану здоров’я учасників освітнього процесу. Результати анкетування учнів засвідчили, що 78,9% школярів поінформовані щодо правил охорони праці, техніки безпеки під час занять, пожежної безпеки, правил поведінки під час НС. За результатами опитування: переважна більшість здобувачів освіти (78,9 %) поінформовані щодо безпечного використання мережі Інтернет (водночас у закладі освіти комп’ютери не об лаштовані технічними засобами фільтрації несумісного з освітнім процесом контенту); переважна більшість учасників освітнього процесу (67 % педагогів, 56,5 % батьків, 56,2% учнів) задоволені умовами харчування; переважна більшість опитаних учасників освітнього процесу вважають освітнє середовище закладу безпечним (90,1% здобувачів освіти, 97 % працівників) та психологічно комфортним (82% здобувачів освіти, 96% працівників).

Для формування розвивального, мотивуючого освітнього середовища, інформаційно-комунікаційної, соціокультурної компетентностей учасників освітнього процесу  територія школи має зелені насадження, квітники. Подвір’я частково заасфальтоване. У  коридорах школи розміщені державна символіка, інформаційні стенди, наочність. Сходові марші прикрашені малюнками елементів природи, на стінах функціонують тематичні експозиції.    Навчальні кабінети озеленені, затишні, забезпечені необхідною наочністю. Навчально-методична та довідкова література систематизована, папки естетично оформлені.  Всі приміщення школи відповідають державним санітарним нормам. Оформлення приміщень закладу мають навчальнопізнавальну, мотивуючу, розвиваючу складові. У школі наявні 2 переносних проектори, 2 мультимедійні проектори з короткофокусним об’єктивом та інтерактивною дошкою,  2 мультимедійні дошки, 9 ноутбуків, 22 комп’ютери,  6 багатофункціональних пристроїв у складі принтера, сканера, копера, електронний мікроскоп; 1 комп’ютерний клас на 10 робочих місць. Наявні та використовуються дидактичні засоби відповідно до освітніх потреб здобувачів освіти.   Кабінети фізики, хімії та біології недостатньо забезпечені приладами для проведення лабораторних та практичних робіт, а тому використовують віртуальні лабораторії мережі Інтернет. Навчальний заклад підключений до мережі Інтернет (швидкість 30-100 Мбіт/с). Робочі місця педагогічних працівників і дітей забезпечені доступом до мережі. Заклад забезпечений і Wi-Fi пристроями для використання в освітньому процесі. 

Заклад освіти повністю забезпечений педагогічними кадрами. Підбір і розподіл педагогічних кадрів відбувається на підставі вимог нормативних документів Міністерства освіти, штатного розпису, матеріалів атестації, особових справ. Документів педагогічних працівників про освіту та кваліфікацію.

За підсумками атестації  присвоєно (підтверджено раніше присвоєні) кваліфікаційні категорії:

«спеціаліст вищої категорії»   – 2 (20%);

«спеціаліст першої категорії» – 7 (70%);

«спеціаліст другої категорії» – 1 (10%);

 Бібліотекарю продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії «провідний бібліотекар». Значна роль у роботі закладу належить педагогічним працівникам.

У 2020-2021 навчальному році в школі працювало 31 педагог, 1 вихователь групи продовженого дня , 1 психолог. Із них:

Мають педагогічне звання:

Відмінник освіти України – 1;

  1. Старший учитель – 5;
  2. Учителів з вищою категорією – 9;
  3. Учителів спеціалістів I категорії – 15;
  4. Учителів спеціалістів II  категорії –5;
  5. Спеціалістів – 4

Протягом року відбувалося здійснення комплексної оцінки діяльності педагогічних працівників, яка передбачає забезпечення всебічного розгляду матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Адміністрацією школи було здійснено всебічний аналіз освітнього процесу у закладі, вивчення думки батьків, учнів та колег вчителів, які атестуються тощо.

Визначення рівня результативності діяльності педагогів, оцінювання за якими може стати підставою для визначення його кваліфікаційного рівня  здійснювалося  за Критеріями оцінювання роботи вчителя. 

Досліджувався:

  •  професійний (теоретичний аспект) рівень діяльності вчителя;
  •  результативність професійної діяльності вчителя (практичний аспект);
  •  рівень комунікативної культури.

У процесі вивчення роботи педагогів щодо ведення календарно-тематичних планів   зверталась увага на наступне:

  • відповідність плану Державному стандарту загальної середньої освіти;
  • відповідність очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів згідно навчальних програм з предметів (курсів);
  •  відповідність структури і обсягу календарно-тематичного плану освітній програмі закладу освіти, робочому навчальному плану;
  • забезпечення компетентнісного підходу у викладанні.
  • Головними напрямками роботи педагогічного колективу є упровадження інноваційних перетворень у практику роботи закладу освіти, упровадження  особистісно – орієнтованих освітніх технологій, диференціація освітнього процесу для якомога повнішого розвитку нахилів та здібностей дітей. Найбільш поширеними в освітньому процесі є інтерактивні, проектні та особистісно- орієнтовані технології. Підготовка вчителів до участі в інноваційній діяльності відбувається на основі розробленої стратегії розвитку закладу освіти щодо впровадження в управлінський та освітній процеси педагогічних інновацій. Впровадження освітніх інновацій та участь педагогів у дослідно-експериментальній діяльності передбачає якісні зміни освітньої діяльності навчального закладу, які забезпечуватимуть зростання якості загальної середньої освіти, сприятимуть формуванню особистості учня, здатного до подальшої успішної життєвої самореалізації. У школі сформовано базу для створення єдиного інформаційного освітнього простору. Це стосується удосконалення технічного оснащення, розвитку інформаційної культури педагогічних кадрів та відпрацювання методик використання персонального комп’ютера. У результаті впровадження інформаційних технологій у школі надано доступ до глобальної мережі Інтернет; постійно використовується в освітньому процесі робота бібліотечного інформаційного центру. 
  • Освітній процес організований так, щоб забезпечити формування в учнів передбачених сучасними освітніми стандартами ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Педагогічний колектив намагається створювати умови для розвитку кожного учня, дати йому можливість для самовираження й самовизначення, забезпечити науково-теоретичну, практичну, допрофесійну та загальнокультурну поведінку. Для цього необхідний постійний розвиток освітнього закладу, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, а головне  – єднання учнів, батьків і педагогів у створенні освітнього соціально-культурного простору. У закладі постійно створюються умови для безперервного професійного розвитку педагогів: щорічне проходження підвищення кваліфікації, проведення чергової та позачергової атестації, добровільна сертифікація.

Умовою успішної роботи нашого закладу є регулярне вивчення внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти через створення та застосування системи моніторингу якості освітньої діяльності. Для того, щоб забезпечити високу якість освітньої діяльності,  в школі розроблений, затверджений, оприлюднений та запроваджується Положення про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти, яке містить опис стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.

Особливість 2020-2021 навчального року – тривалий карантин і дистанційне навчання, яке стало викликом для нас усіх. У першу чергу для вчителів, а також для батьків та дітей. Складність полягала у неоднаковому технічному забезпеченні та професійних навичках його учасників (вчителів, батьків, учнів). Дистанційне навчання мало своїх прихильників і противників. Як серед дітей, так і серед їхніх батьків. Найголовніше – налагодити співпрацю між учнем, вчителем і батьками. Щоб вони почули одне одного, щоб не було опору батьків. Що важливіше для життя: оцінки, знання самі по собі чи сформовані компетенції? Карантин лише виявив проблеми, а нам усім разом треба прагнути навчитися їх вирішувати. За підсумками 2020 – 2021  навчального року із 468 здобувачів освіти 1 – 11 класів:

155  здобувачів освіти  1-3-х класів –оцінені вербально;

258 здобувачів освіти  4-8, 10 класів оцінені і переведені до наступних;

30 здобувачів освіти  отримали свідоцтва про базову загальну середню освіту загального зразка; 

22 здобувачі освіти  отримали  свідоцтва про повну загальну середню освіту загального зразка ;

15  здобувачів освіти   – нагороджено Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні», що є нижче  рівня минулого навчального року (одна з причин – вербальне оцінювання учнів 1-3 класів)

Рівень навчальних досягнень здобувачів освіти на кінець 2020-2021 навчального року

Мережа Низький рівень (1,2,3) Середній рівень (4,5,6) Достатній рівень (7,8,9) Високий рівень (10,11,12)
Класів Учнів Усього 4 5-9 10-11 Усього 2–4 5-9 10-11 Усього 2-4 5-9 10-11 Усього 2- 4 5-9 10-11
17 468 3

1%

10,5% 2

0,5%

195/62% 30/10% 139/44% 26/8% 40/ 32% 17/5,5% 65/21% 15/5,5% 15/5% 4/11% 11/4%

Таким чином, рівень навчальних досягнень здобувачів освіти за 2020-2021 навчальний рік переважно достатній і середній.

Середній бал навчальних досягнень учнів становить 7,9 балів, який є нижчим на 0,2 бали за попередній навчальний рік.

Якість знань учнів складає  18 % (проти 45% у минулому навчальному році).

Однією з найголовніших причин невисокого рівня знань здобувачів освіти є невміння школярів учитися, недорозвиненість стійких навичок навчальної праці, невимогливість до себе, невірно організована навчальна праця вдома та в класі. Недостатня системна індивідуально-диференційована робота вчителів-предметників із здобувачами освіти середнього рівня навчальних досягнень.

Адміністрація закладу здійснювала контроль за виконанням програм, календарно-тематичним плануванням, якістю викладання предметів. Матеріали контролю були узагальнені в наказах, які доводилися до відома педагогічних працівників. Відповідно до річного плану школи та з метою контролю за виконанням навчальних планів і програм у  2020-2021 навчальному році, адміністрацією школи було здійснено перевірку виконання навчальних програм у 1-11 класах. Перевіркою підтверджено, що навчальний процес у 1-11 класах здійснюється згідно діючих навчальних програм, затверджених Міністерством освіти і науки України.

У зв’язку з  переведення учнів на навчання з використанням дистанційних технологій з 20.10.2020 по 23.10.2020 , з 11.01.2021 по 25.01.2021включно, з 23.02-24.02.2021, з 29.03 по 16.04.2021 (початкові класи) 26.04-30.04 2021 , освітній процес здійснювався шляхом застосування електронних засобів, інформаційно-комунікаційних технологій, платформ,  а саме: «Мій клас, Googleclassroom,  Naurok, Zoom, Qwizizz,  GoogleForms, Classetime, Всеосвіта», широко практикувалося використання педагогами власних блогів, засобів Веб.2.0. (інтерактивні дошки Lino,  Padlet, LearningApps, Linoit  Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти та зазначення тем здійснювалось відповідно до безпосередньо проведених навчальних занять у дистанційному режимі через електронні та інші наявні засоби у зручний для вчителя спосіб, з урахуванням того, що навчальні досягнення кожної дитини можуть бути доступними лише для її батьків або законних представників. Під час організації дистанційного навчання було забезпечено чітке дотримання нормативно-правового забезпечення з цього питання. З метою забезпечення організації освітнього процесу та виконання освітніх програм використовувалися інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувалися індивідуальні консультації та самостійне опрацьовування навчального матеріалу. Усіх батьків здобувачів освіти було проінформовано про особливості освітнього процесу в період карантину, були визначені форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти та їх батьками. Для спілкування в дистанційному навчанні використовувались електронна пошта, форуми, чати, відеоконференції, блоги тощо.

Таким чином у повному обсязі виконані контрольні роботи та всі необхідні форми контролю мовленнєвої діяльності з української мови і літератури, зарубіжної літератури. Проведено всі уроки розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, перевірено темп і техніку читання. Відповідно до плану виконано контрольні роботи з математики, фізики, хімії. З фізики, хімії,  біології виконано всі заплановані лабораторні та практичні роботи.  З іноземної мови проведено всі залікові  уроки контролю: читання, письма, аудіювання, говоріння. Кожен вчитель-предметник визначився з темами, які будуть допрацьовані у вересні 2021/2022 навчального року. У календарному плануванні рекомендовано вчителям збільшити кількість годин на повторення навчального матеріалу за 2020/2021 навчальний рік.

За індивідуальною формою навчання (педагогічний патронаж) в 2020-2021 навчальному році навчалася учениця 7-Б класу Шурхно Руслана та сімейною – учениця 6 класу Сілаєва Аліна. Слід відмітити, що внесені суттєві зміни до Положення про індивідуальну форму навчання в ЗЗСО,  зокрема поняття «індивідуальне навчання» набуло значно ширшого змісту та може організовуватись за екстернатною формою (екстернат), сімейною (домашньою) формою та педагогічним патронажем. Для дітей з особливими освітніми потребами педагогічний патронаж організовується виключно в тих випадках, якщо дитина за станом здоров’я не може здобувати освіту за денною формою (відповідно до висновку лікарсько-консультаційної комісії  закладу охорони здоров’я або медичного висновку про стан здоров’я дитини за формою, затвердженою Міністерством охорони здоров’я України).

    Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу в закладі освіти проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем директора школи. З працівниками закладу освіти постійно проводяться відповідні інструктажі з охорони праці, які фіксуються в журналах реєстрації інструктажів з питань охорони праці. Інструктажі з безпеки життєдіяльності проводяться з учнями закладу. Класні керівники ведуть журнали реєстрації інструктажів з питань безпеки життєдіяльності, в яких фіксують проведення вступного, первинного та цільових інструктажів; починаючи з 9-го класу учні розписуються в журналі інструктажів. Кожна класна кімната, кабінет, спортивна зала має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Впродовж року класними керівниками проводились бесіди з питань попередження травматизму серед учнів, були проаналізовані випадки побутового травматизму, питання травмування розглянуто на нарадах при директорові та на засіданнях педрад. Було проведено тижні безпеки життєдіяльності та безпеки дорожнього руху, школа брала активну участь у Всеукраїнському рейді «Увага! Діти на дорозі». Упродовж навчального року додатково проводилися бесіди з попередження дитячого травматизму напередодні осінніх, зимових, весняних і літніх канікул, поточні бесіди і повідомлення про нещасні випадки, проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності і охорони праці під час проведення екскурсій, відвідування театрів, участі у спортивних заходах. Напередодні літніх канікул з учнями проведені первинні інструктажі з питань запобігання дитячому травматизму. Серед учнів та їх батьків проведено також роз’яснювальну роботу щодо обмеження часу перебування на сонці, шляхів запобігання сонячних та теплових ударів, дотримання правил поведінки на воді, забезпечення необхідного для здоров‘я дитини водного балансу тощо. Здобувачі освіти та працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайної ситуації і дотримуються їх.

На виконання Законів України «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», з метою вдосконалення роботи з забезпечення соціально-правових гарантій дітей пільгового контингенту, їх захисту, створення необхідних умов для повноцінного та різностороннього їх розвитку в школі проводилась робота щодо створення сприятливих умов для розвитку дитини, налагодження зв`язків і партнерських відносин між сім`єю та школою. Робота з даного напрямку здійснювалась відповідно до річного плану роботи школи, плану виховної роботи, плану роботи психологічної служби з організації соціального захисту дітей пільгових категорій. На початку навчального року було підготовлено банк даних соціально незахищених категорій дітей, який у ході освітнього процесу змінюється та поновлюється в залежності від кількісного складу учнів кожної визначеної категорії. У школі у 2020-2021 навчальному році навчалися 120 дітей, які потребували особливої соціальної уваги та підтримки, а саме 3 дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, 5 учнів з інвалідністю, 55 дітей з багатодітних сімей, 12 дітей з малозабезпеченої сім’ї, 6 дітей, потерпілих від наслідків Чорнобильської катастрофи,  35 дітей, батьки яких є учасниками АТО та ООС. Постійно оновлювався банк даних дітей пільгових категорій. Ця робота проводилася на підставі відповідних документів класними керівниками. Діти пільгових категорій відвідували гуртки та секції, брали активну участь в житті школи: у шкільних та класних виховних заходах, конкурсах, вікторинах, спортивних змаганнях. Найактивніші з них внесені до банку даних «Обдаровані учні». Складені соціальні паспорти учнів пільгових категорій . Питання соціального захисту дітей пільгового контингенту щомісяця заслуховувалося на виробничих нарадах при директорові, на засіданнях педагогічної ради школи

 Робота із зверненнями громадян У 2020-2021 навчальному році було отримано 3 письмових звернень

Важливою складовою збереження здоров’я дітей є збалансоване харчування. У режимі роботи школи велике значення надається організації раціонального харчування.

Організацію харчування у школі здійснює адміністрація школи та фізична особа підпиємець Рєзнік І.В. 

У 2020/2021 навчальному році з метою надання якісного харчування дітям була організована робота шкільного буфету, яка забезпечила повноцінним харчування учнів за рахунок бюджетних коштів та доплати батьків у розмірі 13 грн (учні 1-4-х класів) та учнів 5-11 класів з доплатою батьків у розмірі 24 грн 95 коп. Задля поліпшення обслуговування учнів було складено графік відвідування учнями їдальні та графік чергування у їдальні вчителів школи.

Медична сестра школи Саєнко Л.Є. здійснювала постійний санітарно-гігієнічний контроль за якістю та режимом харчування учнів, циклічністю меню. Профспілковий та батьківський комітети школи контролювали якість харчування. Працював громадський контроль якості харчування учнів, який двічі на семестр оформлював акти перевірки харчування.

Питання харчування учнів тримається постійно на контролі адміністрації школи, розглядалися на  нарадах при директорові, батьківських зборах та на засіданнях ради школи. Системно працює комісія громадського контролю за станом харчування учнів у школі.

Харчоблок обладнаний системами холодного водопостачання та каналізації, а також додатковим джерелом гарячого водопостачання.

Харчування учнів здійснювалося привозною їжею, яка готувалася на базі СШ № 12.

Учні харчуються за графіком; асортимент продукції відповідає вимогам чинного законодавства. Перспективне меню погоджене з державною санітарно-епідемічною службою. Санітарно-гігієнічні вимоги до постачання, зберігання, реалізації продуктів харчування та продовольчої сировини дотримуються. Працівники харчоблоку дотримуються технології приготування страв, режиму прибирання, миття посуду, правил харчування.

Продукти харчування зберігаються згідно з умовами їх зберігання при відповідній температурі з урахуванням товарного сусідства й дотриманням термінів їх реалізації.

Усі учні, які відвідують групу подовженого дня, охоплені гарячим харчуванням.

Протягом навчального року діти пільгового контингенту були забезпечені безкоштовним харчуванням. 

Відповідальність за організацією харчування учнів було покладено на класних керівників та заступника директора з навчально-виховної роботи. Учителі вели щодобовий контроль і в кінці кожного місяця надавали звіти з харчування учнів.

У закладі з учнями та їхніми батьками постійно ведеться роз’яснювальна робота з питань важливості гарячого харчування у період перебування дітей у навчальному закладі, що покращить стан здоров’я учнів та сприятиме запобіганню захворювань у дітей органів шлунково-кишкового тракту.

Динаміка охоплення харчуванням учнів у 2019-2020 роках (%)

Навчальний рік 2020/2021
Охоплення учнів усіма видами харчування 80%
Охоплення учнів гарячим харчуванням 62%

Адміністрація школи приділяє достатньо уваги організації харчування учнів: розроблені й виконуються заходи щодо створення необхідних матеріально-технічних умов для роботи шкільної їдальні. Здійснено косметичний ремонт буфету-роздатки школи.

У школі своєчасно видаються накази щодо організації харчування, організація безкоштовного харчування, про призначення відповідальних за організацію харчування, за організацію та облік безкоштовного харчування.

Це питання повинно залишатися предметом уваги педагогічного й батьківського колективу і на наступний навчальний рік.

Головне завдання школи – так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності. Завдання педагогів полягало у тому, щоб слова «Україна», «патріотизм» набували для дитини особливого сенсу, тобто сприймалися «не лише розумом, а й серцем». Не менш важливим було повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну. Важливим аспектом національно-патріотичного виховання є повага та любов до державної мови. Мовне середовище повинно впливати на формування учня- громадянина, патріота України.

        Наше завдання – продовжити незворотні позитивні тенденції  розвитку закладу освіти. Переконана, що спільними зусиллями наша школа буде набувати нових барв. Інакше не можна – наше надійне майбутнє народжується в якості сьогоднішньої роботи. Висловлюю всім вдячність за творчу і сумлінну співпрацю. Сподіваюся, що набутий вами досвід вирішення освітніх проблем забезпечить успішну практичну  реалізацію завдань і викликів, які стоять перед нашою школою. 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *